انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان
انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان

انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان

http://shitoryuhayashi.blogsky.com

پرچم پرافتخار ایران در بالاترین نقطه آسیا قرار گرفت


امیر مهدی‌زاده پس از کسب مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا گفت:‌ همه دست به دست هم دادند تا پرچم پرافتخار کشورمان در بالاترین نقطه آسیا قرار بگیرد.
به گزارش وانانیوز، امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگویی پس از کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: برای رسیدن به مدال طلا از سد چهار حریفم گذشتم. نماینده مالزی، ژاپن، عربستان را شکست دادم و در فینال نیز حریف ازبکستانی را شکست دادم و به مدال طلا رسیدم. حریف ازبکستانی در بازی‌های کشورهای اسلامی موفق به شکست من شده بود و به همین دلیل تمام هدفم این بود که بتوانم مدال طلایی که سال 2015 در ژاپن کسب کرده بودم را در قزاقستان تکرار کنم و از عنوان قهرمانی سال 2015 دفاع کنم. خدا را شاکرم که موفق شدم از مدال طلای سال 2015 دفاع کنم. البته در این مسابقه شکست دادن حریف ازبکستانی برایم اهمیت زیادی داشت چون در کشورهای اسلامی در صورتی که بازی به سود من بود در 2 ثانیه پایانی یک امتیاز از دست دادم و این بازی شد که من به فینال بازی‌های کشورهای اسلامی نرسم و مدال برنز کسب کنم آن خاطره در ذهن من بود و توانستم انتقامم را در قزاقستان از حریفم بگیرم.

 



وی در ادامه صحبت‌های خود گفت:‌ به هر حال کاراته آسیا خیلی پیشرفت کرده و دیگر مثل گذشته نیست که ما بخواهیم بگوییم که فقط یکی دو کشور در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند در حال حاضر همه ما شاهدیم که اکثر کشورها در حال سرمایه‌گذاری هستند و خیلی خوب رشد کرده‌اند. این موضوع باعث شده که کار برای ما دشوار شود. برای من به شخصه با توجه به مدال‌هایی خوش‌رنگی که در طول این چند سال در میادین مختلف کسب کرده‌ام کار سخت شده است همه کاراته‌کاها تقریباً‌ از نحوه مبارزه من شناخت پیدا کرده‌اند. 

مهدی‌زاده در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: تمام حریفانم شبانه‌روز روی روند مبارزات من کار می‌کنند و نحوه مبارزه‌های من را آنالیز می‌کنند و این موضوع را از مبارزاتی که با آنها داشتم متوجه می‌شوم که آنها کاملاً روی حرکات من شناخت دارند و به همین دلیل کار من سخت‌تر می‌شود. در حال حاضر باید تمام تلاشم را مضاعف کنم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی فرانسه در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در مسابقاتی که به میزبانی قزاقستان برگزار شد تمام وجودم را گذاشتم که توانستم حریفانم را شکست دهم. مسابقات سختی را پشت‌سر گذاشتم و خدا را شاکرم که خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کردم ان‌شاءالله با یک روحیه خوب راهی بازی‌های جام جهانی که قرار است به میزبانی لهستان برگزار شود، خواهم شد.

وی در مورد داوری مسابقات گفت: اگر داوری یک مقدار منصفانه‌تر بود مطمئناً مدال‌های‌مان می‌توانست خوش‌رنگ‌تر باشد به هر حال وقتی یک تیمی از یک کشور می‌آید و همه مدال‌ها را درو می‌کند و یا چهار فینالیست در مسابقات دارد طبیعتاً کشورهای دیگر این اجازه را نمی‌دهند که یک کشور همه مدال‌های طلا را درو کند و این اتفاقات طبیعی است. متأسفانه یکی دو نفر از بچه‌های ما از داوری ضربه خوردند. حسین سمندر که واقعاً فیلم مبارزات آن مشخص می‌کند که او حمله می‌کند اما امتیازی که برای بازیکن ما بود به بازیکن اردن داده شده و او برنده می‌شود به هر حال این مسائل داوری بود و هیچ چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌شود بچه‌های ما با قدرت ظاهر شدند و در تمام رده‌ها ما توانستیم با 20 مدال طلا قهرمان آسیا شویم و این در نوبه خود یک رکورد تاریخی است و برای اولین بار بود که این اتفاق در ورزش کاراته کشورمان رخ داد. در کل کاراته نشان داد که موفق‌ترین رشته در بین ورزش‌های رزمی است.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اتریش در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما از سال 2012 که روی سکوی جهانی فرانسه رفتیم تا به امروز که سال 2017 است همیشه روی سکو بوده‌ایم. در طول این 5 سال یا روی سکوی اول جهانی بودیم یا روی سکوی اول آسیا و حالا این می‌طلبد که مسئولان ورزش کشور و وزارت ورزش و جوانان حمایت خود را از رشته کاراته برندارند و همچنان حامی این رشته باشند و حمایت‌ها بیشتر شود و این ورزش را به اندازه زحماتی که کشیده ببینند. بالاخره این همه سال تداوم، این همه افتخار و این همه قهرمانی واقعاً کار بزرگ و سختی است و باید از این بچه‌ها قدردانی شود. باید از آنها دلجویی شود. به هر حال  به آنچه شایسته آنها بوده نرسیده‌اند و همیشه بدون هیچ‌گونه گلایه‌ای تمرینات‌شان را پیگیری کرده‌اند امیدوارم که مسئولان به زحمات بچه‌ها بها بدهند.

مهدی‌زاده در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از مسئولان فدراسیون کاراته فرجی و آشوری تشکر می‌کنم. واقعاً هماهنگی یک تیم بزرگ 125 نفره کار سختی بود. هماهنگی این همه آدم در طول این چند روز واقعاً سخت بود. یک تیم بزرگ با تعداد نفرات زیادی راهی مسابقات شد که خوشبختانه همه شرایط مهم بود و خدا را شکر نتیجه این زحمات هم حاصل شد. این افتخاری که نصیب خانواده کاراته شده مختص یک نفر و دو نفر نیست برای تمام اعضای جامعه کاراته هاست همه دست به دست هم دادند و پرچم‌ پرافتخار کشورمان را در بالاترین نقطه آسیا قرار دادیم. از همه مردم تشکر می‌کنم که دعا کردند تا این اتفاق مهم رخ دهد. به همه خسته نباشید می‌گویم و به جامعه کاراته که ما را دعا کردند خسته نباشید می‌گویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.