Oos




كاراته‌ يعني‌ دوري‌ جستن‌ از افكار زشت‌ و پليد اكثر كارآموزان‌ و مربيان‌ كاراته‌ معني‌ لغوي‌ كاراته‌ را به‌ «كارا» خالي‌ و «ته» دست‌، يعني‌ دست‌ خالي‌ تعبير مي‌كنند و بعضي‌ هم‌ كاراته‌ را «دست‌كارا» معني‌مي‌كنند. لازم‌ به‌ توضيح‌ است‌ كه‌ «كارا» يكي‌ از نام‌هاي‌ قديم‌ چين‌ بوده‌ است. پس‌ به‌ عبارتي‌ ديگر، كاراته‌«دست‌چيني» نیز معنی می شود..... واقعيت‌ اين‌ است‌ كه‌ معني‌ «دست‌خالي» دقيقا مشخص‌ نيست‌ اما يك‌ نظريه‌ كلي‌ نيز در اين‌ رابطه‌ وجود دارد و آن‌ اينكه‌ كاراته‌ را به‌ معناي‌ «غير مسلح» تعریف ‌مي‌كنند. آنها كه‌ از اطلاعات‌ و معلومات‌ بيشتري‌ برخوردارند مي‌دانند كه «خالي» مي‌تواند به‌ معناي‌ دوري‌ جستن‌ از افكار زشت‌ و خالي‌ بودن‌ از پليدي ها و بدي ها باشد. آنها كه‌ كاراته‌ را با بوديسم‌ مكتب‌ بنيانگذار ورزش‌هاي‌ رزمي‌ «بودهيدارما» مرتبط ‌مي‌دانند دقيقا به‌ همين‌ گونه‌ كه‌ ذكرش‌ رفت‌ مي‌انديشند اما به‌ دليل‌ اينكه‌ با روش‌ و طريقه‌ كاراته‌ سر و كار داريم‌ مي‌بايستي‌ معناي‌ واقعي‌ آن‌ را به‌ خوبي‌ بشناسيم‌. براي‌ تشريح‌ بيشتر موضوع‌ به‌ شرح‌ هنر ديگري‌ در ورزش‌هاي‌ ژاپني‌‌ به‌ نام‌ Kendo يا (راه‌شمشير) مي‌پردازيم. شمشير بازي ‌هم‌از نظر روش‌ و هم‌از نظر هنر «جوتسو» در تاريخ‌ ژاپن‌ داراي‌ قدمت‌ بسياري‌ است‌. زماني‌ شمشير نوعي‌تظاهر روح‌ جنگجو در دنياي‌ خارج‌ بود كه‌ باز هم‌ بايد اذعان کرد که ‌معناي‌ واقعي این اصطلاح ‌معلوم و مشخص ‌نيست‌. ولي‌ ما را به‌ معناي‌ واقعي‌ آن‌ در اين‌ مقال‌ كاري‌ نيست‌ و تفسير اين‌ كلمه‌ به‌ معناي‌ واقعي‌ آن‌ مورد توجه‌ ما در اينجا نمي‌باشد، اما اصل‌ موضوع‌ براي‌ ما مهم است و اين‌ كه‌ عملكرد شمشيرزني‌ به‌ معناي‌ واقعي‌ كلمه‌ يك‌ مساله‌ مرگ‌ و زندگي‌ بوده‌ و به‌ همين‌ دليل‌ با دقت‌ و تامل‌ و تعميق‌ آموخته‌ مي‌شد و شمشير زنان‌ و جنگجويان‌ شمشير را با جديت‌ و توجه‌ تمام‌ فرا مي‌گرفتند. اما صرفا به‌ حركت‌ درآوردن‌ شمشير كافي‌ نبود و نوعي‌ مهارت‌ و استادي‌ خارق‌العاده‌ در آن‌ امر دخالت‌ داشت‌ و حتي‌ از ضرورت ها به‌ شمار مي‌رفت، آنچه‌ كه‌ مسلم‌ است‌ يك‌ آدم‌ شرور هم‌ مي‌تواند به‌ نحوي‌ شمشير را به‌ حركت‌ درآورد ولي‌ هرگز به‌ عنوان‌ يك‌ جنگجو شناخته‌ نمي‌شد و وجه‌ تمايز يك‌جنگجو و شرور تنها مهارت‌ نبود بلكه‌ اصول‌ اخلاقي‌ از مهمترين‌ وجه‌ تمايز جنگجو و شرور بود و جنگجو بايستي‌ طبق‌ اين‌ اصول‌ شناخته‌ شده‌ عمل‌ مي‌كرد. اين‌ اصول‌ اخلاقي‌ پس‌ از مدت هاي‌ طولاني‌ كه‌ مردم‌ با شمشير مي‌جنگيدند وضع‌ گرديده‌ بود كه‌ اين‌ قوانين‌ با گذشت‌ زمان‌ دستخوش‌ تغيير مي‌شد و اصلاحاتي‌در آن‌صورت مي‌گرفت...


از مجموعه مقالات استاد رشیدنیا

کاراته وسبک هایاشی

تاریخچه کاراته وسبک هایاشی

ردپای منشا کاراته در خللال قرنها از ژاپن امروز به اوکیناوا و از آنجا تا چین و احتمالا هند در قرون چهارم و پنجم قبل از میلاد دنبال کرد . بخش اعظم این تاریخ سندیت دارد و بخشی از آن را باید جزء اسطوره و افسانه قرار داد. اما چه اسطوره و چه واقعیت ، این تاریخ بازتاب فراوانی در حالت کاراته کا دارد و همچنین دید وسیعی در باره هنر جنگیدن ، که در سالهای اخیر به صورت ورزش در آمده است ، فراهم می سازد.                                                      بقیه درادامه

 

http://iranhayashi.com/persian/

ادامه نوشته

کلاس های هایاشی ها شیتوریو کاراته شهرستان رشت

 

farshid  milanchi

کلاس های هایاشی ها شیتوریو کاراته شهرستان رشت

زیرنظر نماینده سبک استان در مکانهای زیر برگزار می گردد.

روزهای : فرد(يكشنبه ،سه شنبه ، پنجشنبه )

از ساعت :  19:20   الي   20:20

مكان : رشت - كمر بندي شهيد بهشتي ،جماران باشگاه ورزشي حيدر

روزهای :زوج(شنبه ، دوشنبه ، چهارشنبه )

ازساعت:  19:00  الي  20:15

مكان : رشت - كمر بندي خرمشهر ، فلكه امام حسين(ع)انتهاي شهرك صبابا شگاه ورزشي ممتاز

http://guilanhayashi82.blogfa.com

آدرس جدید خبر گزاری هایاشی ها شیتوریو کاراته استان گیلان

آدرس جدید خبر گزاری هایاشی ها شیتوریو کاراته استان گیلان

http://shitoryuhayashi.blogsky.com

امیر یاری: نظرات افراد غیرکارشناس در خصوص کاراته، بی‌اعتبار است/ دستهای پنهان و موانع اعزام تیم پایت

امیر یاری: نظرات افراد غیرکارشناس در خصوص کاراته، بی‌اعتبار است/ دستهای پنهان و موانع اعزام تیم پایتخت
امیری یاری، مربی پیشین تیم ملی کاراته در بخش کاتا و عضو تیم کاتای پایتخت در رقابتهای سوپرلیگ کاراته، با تأکید بر اینکه دستهای پنهان مانع از اعزام تیم پایتخت به رقابتهای برون‌مرزی میشوند، اظهار داشت: در دو ماه گذشته از اعزام به 3 تورنمنت بین‌المللی بازماندیم و این درحالیست که تا کنون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای در خصوص لغو اعزام‌های مذکور ارائه نشده است.




وی در گفتگو با "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" ادامه داد: از مدتها قبل قرار بود تیم پایتخت در مسابقات کاراته وان فرانسه شرکت کند اما افزودن چند نام به لیست نفرات اعزامی از سوی فدراسیون کاراته، باعث شد در نهایت هیچیک از نفرات به این مسابقات اعزام نشوند. در مسابقات جایزه بزرگ امارات هم از حضور تیم پایتخت ممانعت بعمل آوردند تا نوبت به رقابتهای جام باشگاههای آسیا رسید اما در این مسابقات هم شاهد بودیم که در کمال ناباوری و در حالی که از مدتها قبل برای صدور ویزا اقدام کرده بودیم، در نهایت تنها ویزای 2 نفر از اعضای تیم صادر شد و لذا تیم پایتخت از اعزام به این پیکارها نیز مانند مسابقات قبلی بازماند. جالب است بدانید که ما برای اعزام به رقابتهای مذکور، از حمایتهای همه جانبه اسپانسر تیم برخوردار بودیم و علیرغم تمامی هزینه‌های پرداخت شده از جانب اسپانسر تیم، در نهایت از اعزام به این مسابقات محروم شدیم! اکنون کدام فرد یا گروه پاسخگوی هزینه‌هایی خواهند بود که اسپانسر تیم پایتخت جهت اعزام بازیکنان به این رقابتها متحمل شده است؟ من احساس میکنم شخص یا گروهی خاص، تمایلی به اعزام تیم پایتخت به رقابتهای بین‌المللی ندارند و لذا از حضور این تیم در مسابقات برون‌مرزی جلوگیری میکنند.

مربی و بازیکن تیم کاتای پایتخت در پاسخ به این سئوال که آیا به همراه تیمش در مسابقات کشوری حضور خواهد یافت یا خیر؟ اذعان داشت: حفظ سلامتی "فرید حقیقی" بعنوان نفر اول کاتای ایران، اهمیت ویژه‌ای دارد و از این رو حضور حقیقی در رقابتهای کشوری و در بخش کاتای تیمی را مصلحت نمیدانم. از طرفی در بخش انفرادی هم با توجه به سهمیه‌أش میتواند به اردوی تیم ملی راه یابد و نیازی به حضور در پیکارهای کشوری ندارد. لذا با توجه به موارد فوق، در مسابقات کشوری شرکت نخواهیم کرد. ما در رقابتهای سوپرلیگ نیز با تمرین بسیار کم و صرفاً برای حمایت از تیم پایتخت، وارد میدان شدیم و در شرایطی که برای اجرای هر کاتا، بیش از 2 یا 3 جلسه تمرین هماهنگی نداشتیم، موفق به کسب 12 پیروزی در این رقابتها شدیم که آماری قابل قبول است.

یاری در ادامه با انتقاد از اظهار نظرهای افراد غیرکارشناس در خصوص مسائل فنی کاراته، گفت: متأسفانه گروهی از افراد غیرکارشناس در قالب اسامی مختلفی از قبیل خبرنگار و یا سایر عناوین، به اظهار نظر در خصوص مسائل فنی کاراته می‌پردازند که این مطلب صحیح نیست و نظرات این گروه، فاقد اعتبار است. از طرفی نظرات برخی از کارشناسان هم غیرمنصفانه و جهت‌دار است که این مطلب نیز به خوبی در شیوه گفتار و نظراتشان، نمایان است.

مربی تیم کاتای پایتخت با تأکید بر اینکه قضاوتهای سوپرلیگ سال جاری به مراتب بهتر از سالهای قبل بوده و به عدالت نزدیک‌تر است، بیان داشت: پیشنهاد میکنم برای ایجاد هماهنگی بین آنچه که مربیان کاتا تدریس میکنند و آنچه داوران هنگام قضاوت مدنظر قرار میدهند، کلاسهای یکسان‌سازی با حضور این دو گروه برگزار شود تا مربیان و داوران بتوانند از دانش یکدیگر بهرمند شده و هر یک موفق به ارتقاءِ سطح فنی خود در رشته مربوطه شوند.

یاری که در سال 85 و در سن 22 سالگی، مربیگری تیم ملی کاتا در رده سنی جوانان را برعهده داشت با اشاره به برخی از عناوین قهرمانی فرید حقیقی، افزود: خوشحالم که پس از سالها تمرین و ممارست در رشته کاراته، موفق به پرورش قهرمانی همانند "فرید حقیقی" شدم که توانست در مسابقات جهانی جوانان در ترکیه، صاحب گردن‌آویز نقره شود و در اولین حضورش در مسابقات جهانی بزرگسالان نیز عنوان پنجمی این رقابتها را کسب کند. حقیقی همواره در مسابقات داخلی، مزد تلاش و کوشش خود را میگیرد و هرگز به خاطر نام و اعتبارش در کاتای کشور، از داوران پرچم نگرفته است. در گذشته افرادی که به عضویت تیم ملی در می‌آمدند، سالها در رقابتهای کشوری بدون شکست باقی می‌ماندند و این مسئله کمی ابهام برانگیز بود. زیرا یک کاتارو نمیتواند همواره در اوج باشد و ممکن است در یک مسابقه دچار لغزش، بی‌تعادلی و یا سایر موارد شده و بنابراین نتواند نمایشی مطلوب ارائه دهد. امروز خوشحالم که "فرید حقیقی" در شرایطی که نفر اول کاتای کشور و عضو تیم ملی است، مسابقه را به حریف واگذار میکند و این شکست بیانگر این حقیقت است که کاتاروی شایسته تیم ملی کشورمان، هرگز به خاطر نام و آوازه‌أش پرچم نمیگیرد بلکه پیروزیهایش به خاطر شایستگی و اقتداری است که در اجرای کاتا دارد. "داود شاهچراغی" هم از قهرمانان خوب و باتجربه کاتای کشور محسوب میشود که سالها دوست و رقیب من بوده و اکنون با شاگردانم رقابتی تنگاتنگ دارد و من از مشاهده تلاش و پشتکار آنها لذت میبرم.  

محمد آرین‌خو: هیچ نقطه قوتی در فدراسیون سمندر وجود ندارد/ فدراسیون با ارسال پیامک منتقدین را وادار ب

محمد آرین‌خو: هیچ نقطه قوتی در فدراسیون سمندر وجود ندارد/ فدراسیون با ارسال پیامک منتقدین را وادار به سکوت میکند!

محمد آرین‌خو، پیشکسوت محبوب و چهره مقبول کاراته کشور در گفتگو با "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" با تأکید بر اینکه هیچ نقطه قوتی در فدراسیون "علیرضا سمندر" مشاهده نمیشود و با انتقاد از رفتار ناشایستی که مسئولین فدراسیون با منتقدان دارند، اظهار داشت: متأسفانه چندی پیش فدراسیون کاراته در اقدامی بی‌سابقه با ارسال پیامک، منتقدین را تهدید و آنان را به سکوت دعوت کرد! خوشبختانه این پیامک برای من ارسال نشد که اگر میشد، پاسخی محکم برای آن داشتم. اما به هر حال بسیار متأسفم که بزرگانی همچون استاد "جمشید سلیمی" چنین پیامک ناشایستی را دریافت کرده و آزرده خاطر گشتند. شاید آقایان اطلاع ندارند که در عصر ارتباطات و دوران فرهنگ و تمدن، اینگونه تهدیدها نمیتواند مؤثر واقع شود.

مدیرفنی اسبق تیمهای ملی ادامه داد: در حال حاضر کاراته کشور از بی‌برنامگی فدراسیون سمندر رنج می‌برد. برخی افراد همواره عضو ثابت فدراسیون کاراته هستند و از طرفی مشخص نیست که خانم امینی چرا از کار برکنار شد. ضمن اینکه هیئت‌های استانی هم فعالیت چندان گسترده‌ای ندارند و کمیته فنی نیز همچنان غیر فعال است. اینها بخشی از مشکلات فعلی کاراته کشور است که گویا فدراسیون برنامه‌ای برای حل آنها ندارد. در چنین شرایطی به نظر میرسد فدراسیون کاراته صرفاً بدنبال گذراندن زمان بوده و دچار روزمرگی و تکرار شده است.

پیشکسوت محبوب کاراته کشور ادامه داد: در گذشته رویه‌ای را بدعت‌گذاری کردند مبنی بر اینکه احکام درجات، نیازی به امضای مسئول کمیته فنی نداشته باشد در صورتی که من و جمع کثیری از اهالی کاراته کشور معتقدیم حکمی که تنها به امضای ریاست فدراسیون رسیده باشد، فاقد هرگونه اعتبار است.

مدیرفنی اسبق تیمهای ملی در پایان خاطرنشان کرد: در گفتگویی که پیش از این با سمندر داشتم، از او خواستم که تجربیات گذشته خود را برای پیشرفت کاراته کشور مورد استفاده قرار دهد که متأسفانه چنین نشد و اشتباهات گذشته همچنان به قوت خود باقی است. آقایان بگویند برای کاراته کشور چه کردند؟ چه خدماتی به کاراته این مرز و بوم ارائه دادند؟ من بعنوان یک شاگرد کوچک کاراته، خوشحال میشوم اگر از اقدامات مفید فدراسیون فعلی آگاه شوم.

جام باشگاههای آسیا و فینالهای زودهنگام کاراته کاهای ایرانی

جدال رافائل-پورشیب؛ سلطانی-گوگیتا؛ احمدی-ساگندینف؛ یاری-کرم اوغلو
جام باشگاههای آسیا و فینالهای زودهنگام کاراته کاهای ایرانی

با برگزاری مراسم قرعه کشی، حریفان کاراته کاهای کشورمان در اولین دوره جام باشگاههای آسیا مشخص شدند. نگاهی گذرا به گروه بندی اوزان نشان می دهد که برخی از نمایندگان ایران شرایط آسانی برای مبارزات روز جمعه نخواهند داشت و آنها باید فینالهای زودرسی را برابر حریفان مطرح خود برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی ایپون نیوز، اولین دوره مسابقات کاراته قهرمانی باشگاههای اسیا در حالی از روز پنج شنبه با حضور 170 ورزشکار از 23 تیم آسیایی در کویت آغاز شده که در مبارزات روز جمعه، 9 کاراته کای کشورمان به روی تاتامی می روند.

در وزن منهای 67 کیلو گرم، سعید احمدی در اولین گام با رینات ساگندینف قهرمان آسیا در سال 2012 از قزاقستان روبرو می شود و در صورت پیروزی با برنده دیدار عراق و کالبا کویت پیکار خواهد کرد. حسین سمندر دیگر نماینده کاراته ایران در این وزن مبارزه اش را با پیکار علیه چین تاپیه آغاز می کند و در صورت برد، در گام دوم با کاراته کای قزاقستان مبارزه خواهد داشت.

در وزن منهای 75 کیلو گرم، بهمن عسگری با نماینده الهلال عربستان مصاف خواهد داشت. در دیدار دوم با برنده مبارزه چین تایپه و قزاقستان ملاقات خواهد کرد. سعید حسنی پور هم در گام اول به دیدار کاراته کای النصر امارات می شتابد و در مرحله بعدی با یکی از کارات کاهای عراق و قزاقستان پیکار می کند.

در وزن منهای 84 کیلو گرم نه مهدی سلطانی قرعه آسانی دارد و نه ذبیح اله پورشیب. سلطانی پس از استراحت در دور نخست با برنده دیدار گوگیتا از قزاقستان ونازهان نواف از الهلال عربستان روبرو می شود. گوگیتا همان کاراته کایی است سالها در سوپر لیگ ایران برای دانشگاه آزاد به میدان رفته و در جهانی ژاپن با پرچم گرجستان بر سکوی سوم ایستاد.
ذبیح اله هم در دور اول با حسن غلام از یرموک کویت پیکار می کند و در صورت پیروزی با برنده سعید تافاس از الوحده عربستان و رافائل آقایف دارنده چهار طلای جهان از آذربایجان که در جام باشگاههایی آسیا با یرموک کویت قراداد منعقد کرده، پیکار خواهد داشت.

در وزن به اضافه 84 کیلو گرم، سجاد گنج زاده در اولین مرحله با رپین نیکولا از قزاقستان مبارزه می کند ودر صورت با برنده شاهین آتاموف نایب قهرمان سال 2012 جهان و خالد خلدیف نفر سوم جهانی پاریس پیکار می کند.
میلاد یاری دیگر نماینده کاراته کشورمان در این وزن در گام نخست با یاوز کرم اوغلو دارنده نشان نقره و برنز جهان در سالهای 2010 و 2012 از ترکیه که برای الاهلی امارات به میدان می رود، مبارزه خواهد کرد.

در بخش زنان نیز، کاراته ایران چهار نماینده در وزن دارد که بر اساس قرعه کشی انجام شده، پگاه زنگنه و الهه رضازاده در وزن به اضافه 68 کیلو گرم با حریفانی از قزاقستان روبرو می شوند . در این وزن حمیده عباسعلی که در این رقابتها برای یرموک کویت به روی تاتامی میرود، در گامنخست با کاراته کای امارات مبارزه خواهد کرد.

در وزن منهای 61 کیلو گرم، فاطمه چالاکی و طراوت خاکسار مبارزات شان را با پیکار مقابل حریفانی از قزاقستان آغاز می کنند.

در اولین دوره جام باشگاههای کاراته آسیا، باشگاههای الاهلی، النصر و الشباب از امارات، الهلال،الاتحاد و الوحده عربستان، یرموک، کالبا، سالمیا اسپورتینگ از کویت و نمایندگان قرقیزقستان، چین تاپیه، عمان، قزاقستان( سه تیم) حضور دارند

قرار بود تیم دانشگاه آزاد قهرمان سوپر لیگ کاراته در سال گذشته نیز در این جام شرکت کند که بدلیل حاضر نشدن روادید برخی از اعضای این تیم، از رفتن به کویت انصراف داد. پس از انصراف دانشگاه آزاد، فدراسیون کاراته تیمی تحت عنوان تیم منتخب ایران را در دقیقه 90 راهی این کشور حوزه خلیج فارس کرد.

سه طلا برای کاراته کاهای ایران در اولین روز جام باشگاههای آسیا

سرشناس های کاراته جهان در تاتامی کویت؛
سه طلا برای کاراته کاهای ایران در اولین روز جام باشگاههای آسیا

در پایان نخستین روز اولین دوره جام باشگاههای آسیا که به میزبانی باشگاه یرموک در کشور کویت در جریان است، کاراته کاهای کشورمان صاحب سه نشان طلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی ایپون نیوز، اولین دوره مسابقات کاراته قهرمانی باشگاههای اسیا در حالی از امروز با حضور 170 ورزشکار از 23 تیم آسیایی در کویت آغاز شده که حضور برخی از ستاره های کاراته جهان از جمله رافائل آقایف دارنده چهار طلای جهان، شاهین آتاموف نایب قهرمان جهان هر دو از آذربایجان که در این جام برای باشگاه سالمیا اسپورتینگ کویت به میدان می روند، یاوز کرم اوغلو، نایب قهرمان و دارنده نشان برنز جهان در سالهای 2010 و 2012 از ترکیه، گوگیتا نفر سوم جهان از گرجستان، خالد خلدیف، نفر سوم جهان در پاریس 2012، رینات ساگیندف قهرمان اسال 2012 اسیا هر دو از قزاقستان و کاراته کاهای برجسته کشورمان سبب شده تا این پیکارها با حساسیت بیشتری آغاز شود.

اما در اولین روز رقابتها که مبارزات اوزان سبک و کاتای انفرادی برگزار شد، سهم کاراته کاهای کشورمان سه طلا بود.

سحر کرجی در وزن منهای 55 کیلو گرم نخستین کاراته کای ایرانی این رقابتها بود که با نشان طلا به کار خود پایان داد. او برای رسیدن به سکوی اول سه کاراته کای از قزاقستان را شکست داد. اوج کار کرجی که در آسایی 2013 امارات به مقام سوم رسید، پیروزی برابر ساینا زاخاروف در دور اول بود. این حریف قزاق در حالی مقابل کرجی شکست خورد که 15 ماه پیش در جهانی پاریس به مقام پنجم رسیده بود.

در کاتای انفرادی بانوان هم مهسا افسانه بانوی طلایی این مسابقات نام گرفت. افسانه در دو پیکار موفق شد حریفانی از امارات و کویت را شکست دهد.

در وزن منهای مردان، هامون درفشی پور که برای باشگاه یرموک کویت به روی تاتامی رفته با کسب نشان طلا به کار خود پایان داد. درفشی پور در این رقابتها کاراته کاهایی از باشگاه الوحده عربستان، کالبا کویت، تیم ب یرموک کویت و اس کی سی کویت را مغلوب خود کرد.

در کاتای انفرادی مردان نیز، کاتاروی اماراتی اول شد.این اماراتی در فینال موفق شد حریف خود از کویت را شکست دهد. در سکوی سوم مبارزات کاتای انفرادی نمایندگان کویت وچین تایپه قرار گرفتند.

اولین دوره جام باشگاههای کاراته آسیا فردا با برگزاری مبارزات انفرادی در سایر اوزان بخش مردان و زنان پی گیری می شود.

باشگاههای الاهلی، النصر و الشباب از امارات، الهلال،الاتحاد و الوحده عربستان، یرموک، کالبا، سالمیا اسپورتینگ از کویت و نمایندگان قرقیزقستان، چین تاپیه، عمان، قزاقستان( سه تیم) از جمله تیم های شرکت کننده در اولین دوره مسابقات جام باشگاههای کاراته آسیا هستند.

قرار بود تیم دانشگاه آزاد قهرمان سوپر لیگ کاراته در سال گذشته نیز در این جام شرکت کند که بدلیل حاضر نشدن روادید برخی از اعضای این تیم، از رفتن به کویت انصراف داد. پس از انصراف دانشگاه آزاد، فدراسیون کاراته تیمی تحت عنوان تیم منتخب ایران را در دقیقه 90راهی این کشور حوزه خلیج فارس کرد.

ویشگاهی: سمندر توان ایجاد هماهنگی در زیرمجموعه خود را ندارد/ فدراسیون تنها با افراد "بله قربان گو" ه

ویشگاهی: سمندر توان ایجاد هماهنگی در زیرمجموعه خود را ندارد/ فدراسیون تنها با افراد "بله قربان گو" همکاری میکند

جاسم ویشگاهی، قهرمان ارزنده کاراته جهان و سرمربی تیم ملی کاراته سوئد که قرار است بامداد فردا (چهارشنبه) عازم این کشور شده و رسماً سکان هدایت تیم ملی کاراته سوئد را دردست گیرد، در گفتگو با "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" اظهار داشت: سمندر توان هماهنگ ساختن زیر مجموعه خود را ندارد و با دادن اختیارات بیش از حد به اطرافیان، شرایط را برای ادامه حضور و فعالیت اهالی این رشته، بسیار سخت و حتی غیرممکن ساخته است.




سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته سوئد در پاسخ به این سئوال که چرا توان فنی و تجربیاتش را در جهت آموزش و پیشرفت جوانان ایرانی مورد استفاده قرار نمیدهد؟ گفت: متأسفانه هم اکنون در فدراسیون کاراته شرایطی حاکم است که امکان همکاری تعداد زیادی از قهرمانان و مربیان با این فدراسیون وجود ندارد. مسئولین فعلی فدراسیون تنها بدنبال بکارگرفتن افراد "بله قربان گو" هستند و این مسئله با شرایط روحی و اخلاقی من و تعداد زیادی از قهرمانان و مربیان سازگار نیست.

قهرمان پر افتخار کاراته ایران و جهان، ادامه داد: هر جای این کره خاکی که باشم، قلبم برای ایران و ایرانی می‌تپد و بسیار متأسفم از اینکه مجبورم برای ادامه فعالیت در رشته مورد علاقه‌أم (کاراته) ایران را ترک کنم. به هر حال خدا را شاکرم که اگر مسئولین کاراته کشورم اعتقادی به توان فنی و دانش من در کاراته ندارند، لااقل کشور دیگری وجود دارد که مسئولین ورزشی‌أش بر این باورند که یک مربی ایرانی میتواند برای آنها مفید واقع شده و به پیشرفت کاراته در آن کشور کمک کند.

وی افزود: سمندر و یا هر مدیر دیگری باید انقدر توانمند باشد که با ایجاد پایه‌های قوی مدیریتی در فدراسیون، بدنبال هماهنگ‌سازی یکایک اعضای زیر مجموعه‌أش باشد اما در حال حاضر نه تنها این هماهنگی وجود ندارد بلکه عده‌ای از اطرافیان سمندر، تصمیم‌گیرنده نهایی در تمام امور فدراسیون هستند و این اتفاق خوبی برای کاراته کشور نیست. البته هنوز هم دیر نشده و رییس فدراسیون میتواند از قدرت اجرایی خود استفاده کرده و اختیارات اطرافیانش را به آنچه قانون مشخص کرده، محدود سازد.

قهرمان پر افتخار کاراته ایران و جهان در پاسخ به این سئوال که عملکرد فدراسیون فعلی را در یکسال گذشته و در رویدادهای بین‌المللی چگونه ارزیابی میکند، تصریح کرد: تمایلی ندارم در این باره صحبت کنم زیرا میدانم گوش شنوایی برای آنچه میگویم، وجود نخواهد داشت و به اظهاراتم در این مورد توجهی نخواهد شد. اما از نتایج یکسال اخیر که بگذریم، امیدوارم فدراسیون برای سال آینده بهترین کادر فنی  را انتخاب کند تا کاراته ایران صاحب ارزشمندترین عناوین در مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی شود و نیز امیدوارم پس از انتخاب بهترین‌ها بعنوان مربیان تیم ملی، سایرین هم با آنها همکاری کنند و همه با هم متحد و یکپارچه شویم تا بتوانیم بار دیگر قدرت کاراته ایران را به آسیا و جهان نشان دهیم.

مربیان تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته و یک نکته فراموش شده!

مربیان تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته و یک نکته فراموش شده!

فدراسیون کاراته در حالی قرار است کادر فنی تیم های ملی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال دختران را روز چهارشنبه ( فردا) یعنی درست یک روز پیش از آغاز مسابقات قهرمانی کشور-انتخابی تیم ملی- اعلام کند که اساساً یک مسئله مهم از نظر متولیان امر دور مانده است!

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی اییون نیوز، اگر در انتخاب مربیان بزرگسالان برخی فاکتورها از تجارب بین المللی؛ داشتن سوابق و عناوین در دوره قهرمانی، آشنایی با جو حاکم بر مسابقات قاره ای و جهانی جزو شروط اساسی است، در بحث مربیگری تیم های ملی پایه علاوه بر فاکتورهایی که برشمردیم، شاگردپروری وموفقیت مربیان درمسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی هم از جمله شروط موثر باید قلمداد شود که متاسفانه در گزینش کادر فنی که فرار است فردا معرفی شوند، لحاظ نشده است.

موضوع را با یک مثال ملموس و ساده بیان می کنیم. فدراسیون کاراته فردا می خواهد اسامی کادر فنی را اعلام کند. تجربه گذشته نشان می دهد که فدراسیون در گزینش مربیان تیم های ملی پایه علاقه زیادی به بکارگیری قهرمانان و ملی پوشان سابق دارد؛ امری که قابل قبول و کاملاً منطقی هم بنظر می رسد، اما مسئله مهم این است تکلیف مربیانی که پس از مسابقات قهرمانی کشور تیم شان حایزعناوین برتر می شود و شاگردانشان راهی اردوی آماده سازی خواهند شد، چه می شود؟ آیا فدراسیون برای آن مربیان سازنده که نفرات شان در مسابقات کشوری خوش درخشیده اند، هم فکری کرده است؟ و آیا اساساً مربیان موفق رقابتهای کشوری جایی در میان گزینه های فدراسیون خواهند داشت؟

فراموش نکنیم در یکی دو سال اخیر فدراسیون کاراته همواره قبل ازمسابقات قهرمانی کشور، مربیان تیم های ملی پایه را گزینش کرده و نتیجه آن شده که نه در آسیایی 2012 ازبکستان موفق باشیم و نه در جهانی اسپانیا و نه آسیایی امارات 2013! فدراسیون کاراته اگر اصرار به گزینش مربیان تیم ملی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال پیش از آغاز مسابقات کشوری دارد، بهتراست یکی دو گزینه خالی را هم برای مربیان مسابقات کشوری در ساری در نظر بگیرد تا نشان داده شود مربیان موفق استانها هرگز از نگاه تیزبین فدراسیون نشین ها دور نمی مانند!

اهالی رسانه هتاکی یکی از قهرمانان اسبق کاراته را محکوم کردند

در بیانیه ای خطاب به علیرضا سمندر؛
اهالی رسانه هتاکی یکی از قهرمانان اسبق کاراته را محکوم کردند

در پی فحاشی و هتاکی یکی از قهرمانان اسبق کاراته به خانواده یکی از اهالی قلم، جمعی از رزمی نویسان و فعالین عرصه رسانه با امضای بیانیه ای خطاب به علیرضا سمندر رییس فدراسیون کاراته، ضمن محکوم کردن این عمل قبیح قهرمان اسبق، ابراز امیدواری کردند برای پاک سازی فضای کاراته از افراد آلوده به زشتی ها قدم های شایسته ای برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی ایپون نیوز، متن بیانیه امضا شده از سوی فعالین عرصه رسانه بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای علیرضا سمندر ریاست محترم فدراسیون کاراته

اینجانبان جمعی از اهالی رسانه ،نه از باب انتقاد که از روی تاسف چند سطری از واگویه های درونی خود را در عکس العمل به یکی از قهرمانان اسبق زیرمجموعه شما "مهدی عموزاده" به رشته تحریر درمی آوریم با این امید که کاراته ایران هرگز شاهد تولد دوباره پدیده شوم بی اخلاقی نگردد.

نقد، پیشنهاد راهکار و ایجاد انگیزه در میان خانواده بزرگ کاراته رسالتی است که همواره سنگینی آن را بر دوش خود حس کرده ایم. اینکه همواره در پیروزیها تک چهره ها به قلم ما بزرگ می شوند مایه خوشحالی ماست، همان طور که در شکست ها گاهی اوقات پیکان تیز دلیل ناکامی ها ما را نشانه می رود، اما دم نمی زنیم. اصولا یک نویسنده و تحلیلگر- رشته ای که خود همواره مظلوم بوده - پی تمام مشکلات را بر تن می مالد و این هم جای گلایه ندارد!

بر آنان که حتی از دور دستی بر آتش رسانه دارند پوشیده نیست که قدم گذاردن در این راه و تلاش برای بازگو کردن حقایق علی رغم هزینه سنگین معنوی از بعد مادی – در قیاس با بسیاری از مشاغل– منفعتی ندارد . به واقع جستجویی سرسری در زندگی اجتماعی خبرنگاران هم نشان می دهد که تک تک آنها به کارشان عشق می ورزند و این عشق آنها را از قلم و صفحه تایپ جدا نمی کند که اگر جز این بود یک لحظه هم کارشان را دنبال نمی کردند.

جناب آقای سمندر، تمام اینها بیان شد که بدانید مهدی عموزاده، کاراته کایی که تک تک ما برای بزرگ شدنش قلم فرسایی ها کردیم در کمال وقاحت به یکی از همکاران رسانه ای - بی جهت و تنها به دلیل زیاده خواهی - سخنانی را منتسب کرده، تهمت هایی را روا داشته و از همه بدتر دشنام هایی را داده که سنگ هم از شنیدنش آب خواهد شد!

بی هیچ شک و تردیدی ما اهالی رسانه هتاکی این قهرمان اسبق به اعضا خانواده انوشیروان دادگر یکی از قدیمی های اهالی قلم در عرصه هنرهای رزمی را محکوم می کنیم و امیدواریم برای پاک سازی فضای کاراته از افراد آلوده به زشتی ها شما هم قدمی شایسته بردارید.


شهروز صدر حقیقی ( هفته نامه عصر ورزش) جمشید حمیدی (روزنامه شوت ورزشی) فتح اله فتحی(روزنامه خبرورزشی) حسین رامادان (مجله دنیای ورزش)، محمد بیرامی (خبرگزاری مهر)، محمد حسن نژاد ( خبرگزاری ایسنا)، امیر میرزاییان (خبرگزاری ایرنا)، حسن صفوی ( خبرگزاری فارس)، بابک صمیمی (پایگاه خبری ایپون نیوز) سید ایمان میری (خبرگزاری تسنیم)، جواد منتخبی (خبرگزاری ایلنا) آنا سلیمانی (روزنامه ایران ورزشی)، رضا فیض آبادی (رادیو ورزش) علی مغانی (هفته نامه بشیر)سیامک آقایاری (مجله رزم)، یاسمن سرخیل ( خبرگزاری برنا)، سید محمدرضا آقایی میر (باشگاه خبرنگاران)

جوسازی برای انتخاب کادر فنی تیم ملی کاراته ممنوع!

جوسازی برای انتخاب کادر فنی تیم ملی کاراته ممنوع!

دبیر فدراسیون کاراته گفت: جوسازی های اخیر برای انتخاب کادر فنی تیم ملی بی فایده است چرا که فدراسیون به خوبی می داند از چه شیوه ای بهترین ها را انتخاب کند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ایپون نیوز، خبرگزای مهر در تحلیلی در مورد انتخاب مربیان تیم ملی کاراته نوشت: بحث انتخاب کادر فنی تیم ملی برای حضور کاراته این روزها موضوع داغ فدراسیون است و در حالی که مسئولان فدراسیون بارها اعلام کرده اند که هیچ عجله ای برای این انتخاب ندارند و با بررسی دقیق گزینه های مورد نظر خود را در زمان لازم معرفی خواهند کرد، برخی گروه های خاص در کاراته با معرفی گزینه های مورد نظر شرایط را برای این انتخاب دشوار نموده اند.

بحث انتخاب کادر فنی از آن جهت فدراسیون کاراته را در مسیر حاشیه قرار داده است که هیچ مکانیزم خاصی برای این انتخاب وجود ندارد و فدراسیون هم هیچگاه برآن نشد تا سیستم مشخصی را برای انتخاب مربیان تیم ملی تعریف کند. اینکه مربی تیم ملی باید چه پارامترهایی داشته باشد نکته اصلی این انتخاب است و در اداور گذشته سلیقه و رابطه بیش از هر پارامتری در این انتخاب تاثیر گذار بوده است.

همین موضوع مورد مناقشه گروه های مختلف با اندیشه‌های متفاوت شده است. نکته ای که در این بین به دست فراموشی سپرده شده تیم ملی و موفقیت آن است، اینکه کدام مربیان می توانند تیم ملی را در مسابقات مهم پیش رو از جمله مسابقات قهرمانی جهان در آلمان و بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی به خوبی هدایت باید دارای چه شرایطی باشد و آیا چنین میدانی را تجربه کرده یا خیر همه و همه باید مد نظر قرار گیرد.

در این بین فدراسیون نیز زمان را از دست داده و به جای تشکیل کارگروهی از متخصصان امر برای بررسی شرایط فنی مربیان واجد شرایط به طور مستقیم وارد کار شده و با گزینه‌های مورد نظر خود مذاکره نموده است.

محسن آشوری در این خصوص گفت: دوباره تاکید می کنیم که برای انتخاب کادر فنی عجله ای نداریم و شرایط خود را با گزینه های مورد نظر مطرح و در نهایت تا قبل از مسابقات قهرمانی کشور که 15 اسفندماه برگزار خواهد شد، کادر فنی را انتخاب و معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی کشور نفرات برتر به اردوی آماده سازی دعوت خواهند شد و اردوی تیم ملی از چهارم فرودین ماه تشکیل خواهد شد که پس از دو روز تمرین تیم ملی به ترکیه اعزام می شود تا پس از حضور در یک کمپ تمرینی، در یک تورنمنت مشترک شرکت کرده و به ایران بازگردد.

دبیر فدراسیون کاراته در خصوص تعلل فدراسیون در انتخاب کادر فنی و حاشیه های ایجاد شده در این خصوص گفت: معلوم نیست این حاشیه ها به چه دلیل ایجاد شده و آقایان دنبال چه چیزی هستند. فدراسیون می داند چه مسیری را طی می کند، اسیر جو سازی نشده و هر زمان که لازم باشد کادر فنی را معرفی خواهیم کرد.

دباغیان توپ شکست را به زمین داوران پرت کرد

پس از باخت آذر خودرو برابر دانشگاه آزاد؛
دباغیان توپ شکست را به زمین داوران پرت کرد

سرمربی تیم کاراته آذر خودرو نوین قم اعلام کرد در پیکار برابر دانشگاه آزاد برخی اعضای تیمش انتظارات را برآورده نکردند. وی همچنین گفت: اشتباهات داوری هم در شکست آذر خودرو تاثیر مستقیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ایپون نیوز،غلامرضا دباغیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد عملکرد تیم کاراته آذر خودرو نوین قم، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: دیدار جذاب و خوبی را بین دو تیم نخست و دوم جدول شاهد بودیم که اگر داوران کمی منصف بودند، می‌توانستیم برنده از میدان خارج شویم.

وی افزود: متاسفانه داوران اشتباهات تاثیرگذاری در این بازی داشتند، هر چند به تیمی باختیم که یکی از بهترین‌های ایران است و جمعی از نفرات زبده کاراته را در اختيار دارد.

سرمربی تیم کاراته آذر خودرو نوین قم در مورد انتخاب ترکیب تیم هم اظهار کرد: سعید عليپور که می‌توانست به ما کمک کند، آسیب دیده بود و سامان حيدری هم آسیب دیدگی داشت. به همین دلیل از مهديزاده، فداکار و حسن بيگی به عنوان سه ملی پوشی که می‌توانستیم طبق آئین‌نامه در ترکیب خود استفاده کنیم، بهره بردیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی اعضای تیم مبارزات خوب و راضی کننده‌ای به نمایش نگذاشتند، اضافه کرد: این تیم سال اولی است که در رقابتهای سوپر لیگ سرمایه گذاری کرده و در مجموع چیزی حدود 4 ماه است که وارد عرصه کاراته شده و کسب این عنوان برای سال اول حضور تجربه خوبی است. در حالی که اگر کمی هوشمندانه کار را دنبال می‌کردیم، کسب عنوان قهرمانی هم دور از دسترس نبود.

دباغیان ادامه داد: مديريت دلسوز باشگاه علاقمندی خاصی به کاراته نشان داده و با حمایت‌های ایشان می‌توانیم فصل بعد با تقویت تیم خود وارد مسابقات سوپر لیگ شده و نتیجه بهتری کسب کنیم.

وی با انتقاد از امتیازات کاتا اظهار کرد: امتیاز کاتای انفرادی در مسابقات لیگ 3 است و برای کاتای تیمی 4 امتیاز در نظر گرفته شده است که این فاصله اندک امتیازات، انگیزه کاتاروهای بخش تیم را کاهش داده است و به این بخش لطمه خواهد زد.

سرمربی تیم کاراته آذر خودرو نوین قم در پایان گفت: حداقل سازمان لیگ امتیاز قبلی که 5 بود را برای این بخش در نظر بگیرد تا در مجموع امتیازات هم 29 باشد و نتیجه مساوی در کل اتفاق نمی‌افتد.

تیم کاراته آذرخودرو نوین قم پنجشنبه گذشته در پیکار با دانشگاه آزاد نتیجه را واگذار کرد و شانس قهرمانی را تا حدود زیادی از دست داد.

مسابقات قهرمانی کشور بانوان به میزبانی مازندران برگزار می شود

پنجشنبه و جمعه هفته جاری؛
مسابقات قهرمانی کشور بانوان به میزبانی مازندران برگزار می شود

مسابقات کاراته قهرمانی کشور بانوان(انتخابی تیم ملی) طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری یکم و دوم اسفند ماه در ساری مازندران برگزار می شود.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، این رقابتها در دو بخش کاتای تیمی و انفرادی و کومیته انفرادی و در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان خواهد بود.

مسابقات امید و بزرگسالان روز پنجشنبه(یکم اسفند ماه) و رقابتهای نوجوانان و جوانان روز جمعه(دوم اسفند ماه) برگزار می شود.

برنامه زمانی مسابقات بدین شرح است:
*پنجشنبه اول اسفند ماه/
ساعت 8 صبح:
افتتاحیه و برگزاری مسابقات کاتای انفرادی، رده سنی بزرگسالان و امید
برگزاری مبارزات کومیته، رده سنی بزرگسالان در اوزان 50-، 55- و 61- کیلوگرم

ساعت 13:
برگزاری مسابقات کاتای تیمی، رده سنی بزرگسالان
برگزاری مبارزات کومیته، رده سنی بزرگسالان در اوزان 68- و 68+ کیلوگرم
برگزاری مبارزات کومیته، رده سنی امید در اوزان 53-، 60- و 60+ کیلوگرم

*جمعه دوم اسفندماه/
ساعت 8 صبح:
برگزاری مسابقات کاتای انفرادی، رده سنی نوجوانان
برگزاری مبارزات کومیته، رده سنی نوجوانان در اوزان 47-، 54- و +54 کیلوگرم

ساعت 13:
برگزاری مسابقات کاتای انفرادی و تیمی، رده سنی جوانان
برگزاری مبارزات کومیته، رده سنی جوانان در اوزان 48-، 53-، 59- و 59+ کیلوگرم.

رنامه برگزاری مسابقات، آزمون، کلاس های مربیگری و داوری سبکهای مختلف

برنامه برگزاری مسابقات، آزمون، کلاس های مربیگری و داوری سبکهای مختلف

سبکهای مختلف کاراته برنامه برگزاری مسابقات، آزمون، کلاس های مربیگری و داوری خود در اسفند ماه را اعلام کردند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، برگزاری برنامه های مختلف سبکها به شرح ذیل است:

* مسابقات قهرمانی کشور آقایان سبک ایشین ریو در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسلان 8 و 9 اسفند ماه درالبرز

*مسابقات قهرمانی کشور آقایان سبک کیوکوشین ایچی گکی در رده سنی بزرگسالان 9 اسفند ماه در استان آذربایجان غربی

*مسابقات قهرمانی آقایان کیوکوشین یونیون در تمام رده های سنی 2 اسفند ماه و کلاس ارتقاء داوری تا درجه RA اقایان یکم اسفند ماه در خوزستان

*برگزاری یک دوره مسابقه دوستانه سبک پرفکت کاراته در بخش آقایان و در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان 9 اسفند ماه درسالن شهید حیدرنیای تهران

*آزمون دان یک تا 4 آقایان و یک تا 3 بانوان سبک گوجوریو واتانابه 2 اسفند ماه در گیلان

*کلاس مربیگری درجه 3 آقایان و بانوان سبک شیتوریو شوبوکان 14 تا 16 اسفند ماه در سالن ورزشی شهدای طرشت تهران

*مسابقات قهرمان قهرمانان کشوری آقایان سبک کیوکوشین اروپا در رده سنی بزرگسالان 9 اسفند ماه در یزد

*برگزاری مسابقات قهرمانی کشور سبک بودوکای در تمام رده های سنی آقایان 9 اسفند ماه در ورزشگاه شهید انور تهران

*مسابقات قهرمان قهرمانان کشور آقایان سبک تزوکا در تمام رده های سنی 2 اسفند ماه در مجموعه ورزشی کارگران خراسان رضوی

*برگزاری استاژ فنی و آزمون دان یک تا 5 آقایان 7 و 8 اسفند ماه در آکادمی کاراته مهرداد تهران

*استاژفنی عملی مربیان و آزمون دان یک تا 4 بانوان سبک وادوکای 8 اسفند ماه در البرز

*برگزاری کلاس ارتقاء داوری تا درجهRA آقایان سبک کیوکوشین ماتسوشیما 8 و 9 اسفند ماه و مسابقات قهرمانی غرب کشور در رده سنی جوانان و بزرگسالان 9 اسفند ماه درآذربایجان غربی
مسابقات جوانان در اوزان(50-،60-،70-،80- و 80+)
رقابتهای برزگسالان در اوزان(60-،70-،80-،90- و 90+)

*مسابقات قهرمان قهرمانان کشور سبک شوتوکانSKI بانوان 15 و 16 اسفند ماه در هرمزگان

*برگزاری کلاس ارتقاء داوری کومیته تاRB آقایان و بانوان 8 و 9 اسفند ماه و آزمون دان یک تا 4 آقایان و 1 و 2 بانوان 2 اسفند ماه در یزد

*استاژ فنی آقایان آزمون دان یک تا 3 بانوان شوتوکانISKF 7 تا 9 اسفند ماه و مسابقات قهرمانی کشور 8 و 9 اسفند ماه در اصفهان

*استاژ فنی شوتوکان ادونس 2 اسفند ماه در مجموعه ورزشی عضدی رشت

*برگزاری آزمون دان یک تا 4 آقایان سبک سو کیوکوشین 2 اسفند ماه در تهران

*استاژ فنی عملی مربیان آقایان و بانوان 7 و 8 اسفند ماه در سالن پامچال البرز

*مسابقات قهرمانی کشور آقایان و بانوان سبک جیسن کاراته در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان 8 اسفند ماه برای بانوان و 9 اسفند ماه در بخش آقایان در مجموعه ورزشی شریفی البرز


*آزمون دان یک تا 5 آقایان و یک تا 4 بانوان سبک شوتوکان JKS 9 اسفند ماه در مجموعه ورزشی نیرومند تهران

*استاژ فنی عملی مربیان و داوران سبک کیوکوشین ساکاماتو با حضور رئیس جهانی سبک 6 تا 9 اسفند ماه در مازندران

*استاژ و آزمون دان یک تا 4 بانوان سبک شیتوریو ایران 15 اسفند ماه در سالن مهدی تهران

اسماعیل جبله رئیس هیات کاراته گلستان شد

ا کسب 19 رای؛
اسماعیل جبله رئیس هیات کاراته گلستان شد

مجمع انتخاباتی هیات کاراته گلستان صبح امروز(سه شنبه 29 بهمن ماه) برگزار شد و اسماعیل جبله به عنوان رئیس این هیات انتخاب گردید.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در مجمع انتخاباتی هیات کاراته گلستان که صبح امروز به ریاست احمد شقاقی نایب رئیس فدراسیون کاراته و قربانعلی پاشا مدیر کل تربیت بدنی استان گلستان برگزار شد، اسماعیل جبله با کسب 19 رای به عنوان رئیس هیات کاراته این استان انتخاب گردید.
حاجی آبادی دیگر نامزد ریاست این هیات بود که 8 رای کسب کرد.

پیش از این دمیرچی معاون مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان به عنوان سرپرست مسئولیت هیات کاراته گلستان را بر عهده داشت.

"محمد بهرامی" راهی سوئد می شود

"محمد بهرامی" راهی سوئد می شود

مربی بین المللی کاراته ایران برای حضور در تمرینات تیم ملی سوئد و برگزاری استاژهای فنی، راهی این کشور اروپایی خواهد شد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته؛ محمد بهرامی به دعوت فدراسیون کاراته سوئد فردا (چهارشنبه) راهی این کشور خواهد شد.

وی ابتدا به مدت دو روز در تمرینات تیم ملی سوئد شرکت خواهد کرد و در دو بخش کاتا و کومیته ملی پوشان سوئدی را تمرین خواهد داد.

بهرامی در ادامه به شهرهای مختلف سوئد سفر می کند و استاژهای فنی را در دو بخش کاتا و کومیته برای مربیان این کشور برگزار می کند.

همچنین "جاسم ویشگاهی" که به تازگی هدایت تیم ملی سوئد را برعهده گرفته است همراه با بهرامی راهی این کشور می شود تا کار خود را رسما آغاز کند.

سودجویان و منفعت‌طلبان، چهره خود را آشکار ساختند


سودجویان و منفعت‌طلبان، چهره خود را آشکار ساختند

خداوند متعال میفرماید: «شما در مسیر حقّ قدم بردارید و بگذارید تا آن‎ها از پیشرفت شما خشمگین باشند و به آنها محکم بگوئید: ای شیاطین آدم نما، از ما و پیشرفت ما خشمگین باشید و در این خشم بمیرید»؛ «قُلْ مُوتُوا بِغَيظِكُمْ»
بار دیگر دستان ناپاک و چهره‌های سودجو که روشنگریهای "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" را در تضاد با منافع غیر اخلاقی خود میدانند، در اقدامی سراسیمه و شتاب‌زده، پرده از چهره برداشتند و خود را تمام قد به جامعه کاراته کشور شناساندند.



به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" چندی پیش یکی از مربیان شاغل در سوپرلیگ کاراته کشور در گفنگو با این پایگاه از حضور چهره‌های ناپاک، منفعت طلب و غیرکارشناسی سخن گفت که سالهاست خود را به جامعه کاراته کشور تحمیل کرده و با رفتاری غیراخلاقی، صرفاً منافع شخصی خود را تعقیب میکنند.

اظهارات این مربی که در آن اکیداً نامی از هیچ شخصی برده نشده بود، واکنش تند و شتاب‌زده فردی را بدنبال داشت که گویا خود معتقد است چهره‌ای ناپاک‌تر و فردی سودجوتر از او، در بین اهالی کاراته کشور یافت نمیشود و لذا برای تمامی آنچه که مربی مذکور در وصف افراد سودجو و غیرکارشناس بیان کرده بود، مصداقی بارزتر از خود نیافت و بی‌درنگ به دفاع تمام قد از خود برخاست! و بدین ترتیب چهره‌أش را بیش از پیش آشکار ساخت.

صرف نظر از بیگانگی این فرد با مباحث فنی کاراته، او که بر خلاف نظر بسیاری از اهالی این رشته معتقد است نگارشی زیبا و قلمی توانمند دارد، با مروری بر مطالبش خواهد دید که حتی ساده‌ترین قواعد دستور زبان فارسی را هم در نوشته‌هایش رعایت نمیکند و این ضعف، مؤید این حقیقت است که فرد بی‌استعداد، حتی اگر بیش از دو دهه به فعالیت در رشته‌ای مشغول باشد، باز هم تبحر لازم را در آن رشته بدست نخواهد آورد. جالب اینکه او در شرایطی خود را پیشتاز عرصه قلم و نویسندگی بر میشمارد که به کرات از اصطلاحات و واژه‌های بکار برده شده در "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" به فاصله اندکی در متون خود استفاده کرده و این در حالیست که پیش از این هرگز از چنین اصطلاحاتی استفاده نمیکرد! و جالب‌تر اینکه او در شرایطی خود را صاحب قدمت و سایرین را تازه‌کار میداند که در تمامی روشها و منش‌ها (به غیر از رعایت عدل و انصاف) از "ستارگان کاراته" الگوبرداری میکند!

و اما در پایان، ستارگان کاراته تأکید میکند که همچنان پرقدرت در برابر زیاده‌خواهی‌ها و منفعت‌طلبی‌های عده‌ای غیرکارشناس که سالهاست خود را به جامعه کاراته کشور تحمیل کرده‌ و خون اهالی آنرا مکیده‌اند، خواهد ایستاد و در پاسخ به خشم سودجویان و دسیسه‌گران، با صدای بلند و پیروزمندانه فریاد می‌زند: خشمگین باشید و در این خشم بمیرید «قُلْ مُوتُوا بِغَيظِكُمْ»

صافی: کمیته ملی المپیک کره جنوبی از من طلا می خواهد

برای بازیهای آسیایی 2014 اینچئون؛
صافی: کمیته ملی المپیک کره جنوبی از من طلا می خواهد

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کره جنوبی گفت: در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون، کره ای ها بدنبال کسب مدال طلای کاراته هستند و بازیکنانش توان و شرایط فنی این مهم را دارند.

احمد صافی که هفته گذشته برای آماده سازی تیم ملی کره جنوبی راهی این کشور شرق دور شده، در گفتگو با پایگاه خبری- تحلیلی ایپون نیوز، در مورد شرایط تیمش گفت: در حال حاضر 10 نفر در اردوی آماده سازی بسر می برند و 2 نفر دیگر هم بزدوی به اردو فراخوانده می شوند. وی افزود: طبق برنامه از پیش تعیین شده، ملی پوشان کاراته کره جنوبی از ماه فوریه( بهمن) تا شروع یازهای آسیایی هر ماه 20 روز را زیر نظر کادر فنی به تمرین می پردازند.

صافی در مورد اینکه تیمش چقدر شانس برای کسب نشان طلا در بازیهای آسیایی 2014 قائل است، گفت: کمیته ملی المپیک کره جنوبی از تمامی تیم های شرکت کننده در این بازیها خواسته فقط روی مدال طلا تمرکز کنند. طبعاً این انتظار از کاراته هم وجود دارد که در اینچون نفراتش روی سکوهای اول قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی کره جنوبی در پاسخ به این سئوال که چند دیدار تدارکاتی را برای تیمش برنامه ریزی کرده است، گفت: حضور در کاراته وان جاکارتا و اوکیناوا قطعی است، ضمن اینکه ملی پوشان این کشور فروردین 1393 در بازیهای شرق آسیا که در اینچئون برگزار می شود نیز حضور خواهند یافت. دو اردوی تدارکاتی 20 روزه ( اردیبهشت و مرداد) در ایران هم در دستور کارمان قرار دارد.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه سه شنبه هفته آینده سفر 5 روزه ای را به ایران خواهد داشت، گفت: برای بازیهای هفته پایانی سوپر لیگ و حضور در جشن قهرمانی تیم دانشگاه آزاد خود را به تهران خواهم رساند.

برگزاری آخرین کلاس داوری فدراسیون در سال 92

به میزبانی فارس؛
برگزاری آخرین کلاس داوری فدراسیون در سال 92

آخرین کلاس داوری فدراسیون کاراته در سال 92 به میزبانی هیات کاراته فارس و در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

"جواد سلیمی" در گفت وگو با سایت فدراسیون کاراته، اظهار داشت: این کلاس تا درجه ممتاز کومیته و جاج A کاتا برگزار خواهد شد.

وی در مورد برنامه این کلاس تصریح کرد: ورود داوران روز هشتم اسفند ماه خواهد بود و کلاس نیز طی روزهای نهم الی دوازدهم در شیراز برگزار خواهد شد.

رییس کمیته داوران با تاکید براینکه شیراز میزبان آخرین کلاس در سال 92 است گفت: علاقمندان به حضور در این کلاس از سراسر کشور می توانند برای شرکت در آن با هیات کاراته فارس تماس برقرار کنند.

سمندر: نگاه ویژه سجادی موجب دلگرمی ما شد

قدردانی رئیس فدراسیون کاراته از اعضای مجمع؛
سمندر: نگاه ویژه سجادی موجب دلگرمی ما شد

رئیس فدراسیون کاراته با قدردانی از اعضای مجمع گفت: نگاه ویژه معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش به کاراته، موجب دلگرمی ما شد.

علیرضا سمندر در گفت و گو با سایت فدراسیون کاراته، اظهار داشت: فدراسیون کاراته طبق برنامه های تدوین شده حرکت می کند و برگزاری مجمع عمومی نیز یکی از اهداف ما پیش از اتمام سال جاری بود.

وی افزود: در این مجمع گزارش مالی، گزارش بازرس و تقویم سال 93 ارائه و تصویب شد. همچنین آیین نامه کمیته فنی هم به مدت یکسال بصورت آزمایشی تصویب شد تا این کمیته که از ضرورت های کاراته است آغاز به کار کند و معایب احتمالی آن نیز برطرف شود.

رئیس فدراسیون کاراته با قدردانی از حضور اعضای مجمع ادامه داد: می بایست یکی از روسای هیات ها به عضویت کمیته فنی در می آمد که در مجمع رای گیری مخفی انجام شد و از میان پنج کاندیدا، شهاب سلطانی بیشترین رای را کسب کرد و عضو کمیته فنی شد. این مساله نشان می دهد که نظر اعضای مجمع برای مسئولان فدراسیون کاراته دارای اهمیت زیادی است.
سمندر با تشکر از حضور دکتر نصر اله سجادی در مجمع و نگاه ویژه این مقام مسئول به کاراته گفت: ایشان اعلام کرد که حمایت همه جانبه ای از تیم ملی کاراته برای حضوری موفق در بازیهای آسیایی اینچئون دارد که برای ما قابل اهمیت بود.

وی افزود: همچنین دکتر سجادی قول همکاری برای اختصاص زمینی که پیش از این نیز در اختیار کاراته بود برای تاسیس خانه کاراته داد که نشان می دهد ایشان نگاه ویژه ای به کاراته دارد.

رئیس فدراسیون کاراته تصریح کرد: این نگاه ویژه باعث دلگرمی جامعه کاراته شد و حالا با قدرت بیشتری برنامه های خود را دنبال می کنیم. خوشبختانه سجادی از تحصیلکرده ها و بزرگان ورزش است که مشکلات فدراسیون ها و ورزشکاران را می داند و ما نیز تلاش می کنیم با کسب موفقیت در مسابقات مختلف جوابگوی اعتماد وزارت ورزش باشیم.

رئیس هیات کاراته مازندران: آماده میزبانی از بانوان کاراته کا هستیم

رئیس هیات کاراته مازندران: آماده میزبانی از بانوان کاراته کا هستیم

رئیس هیات کاراته مازندران با اشاره به آمادگی برای میزبانی از مسابقات کشوری بانوان گفت: تمام تلاش خود را برای برگزاری مطلوب مسابقات و میزبانی شایسته از میهمانان به کار می گیریم.

حسن ابراهیمی به سایت فدراسیون کاراته گفت: مجموعه 12 هزار هکتاری خزرآباد ساری برای مسابقات قهرمانی کشور بانوان در نظر گرفته شده که شامل تمامی امکانات و فضاهای ورزشی است.

وی افزود: 30 نفر برای ستاد برگزاری این رقابتها در نظر گرفته شده اند که در بخش های روابط عمومی، پذیرش، اسکان، افتتاحیه، انتظامات، کمیته فنی، اطلاع رسانی و کمیته سلامت فعالیت خواهند کرد.

ابراهیمی ادامه داد: برای برگزاری هر چه بهتر این رقابتها چند جلسه با اعضای این ستاد و مدیر کل وزارت ورزش و جوانان استان برگزارشده و هماهنگی های لازم انجام پذیرفته است.

رئیس هیات کاراته مازندران گفت: طبق برنامه تعیین شده از سوی فدراسیون قرار است در روز نخست(پنجشنبه یکم اسفند ماه) مسابقات امید و بزرگسالان انجام شود که پذیرش این تیمها عصر روز چهارشنبه و در روز دوم (جمعه دوم اسفند ماه)رقابتهای نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد که پذیرش این تیم ها هم روز پنجشنبه انجام می گردد.

ابراهیمی از فدراسیون کاراته، اداره کل تربیت بدنی و تمامی هیات های ورزش استان مازندران تشکر و قدردانی نمود و گفت: تیم کاراته مازندران با ترکیب کامل در دو بخش کاتا و کومیته شرکت خواهد کرد که امیدوارم میزبانی شایسته در این دوره از رقابتها باشیم.

باید در کنار هم باشیم تا کاراته را به اوج برسانیم

رئیس فدراسیون کاراته پس از اعلان جنگ به منتقدین؛
باید در کنار هم باشیم تا کاراته را به اوج برسانیم

رئیس فدراسیون کاراته پس از اعلان جنگ به منتقدین و در شرایطی که از نتایج بسیار ضعیف و باورنکردنی کاراته ایران در رده‌های سنی پایه در مسابقات جهانی و آسیایی به سادگی عبور کرد، در جمع روسای هیات های استانی این رشته حاضر شد و با تاکید بر اینکه برای رساندن کاراته ایران به اوج، باید اتحاد و همدلی وجود داشته باشد، گفت: سال آینده چند رقابت مهم پیش روی کاراته ایران است که می خواهیم افتخارات خوبی را برای ورزش ایران به ارمغان آوریم. وی همچنین به موفقیتهای تیم ملی بزرگسالان در مسابقات آسیایی امارات اشاره کرد و عنوان داشت که حاشیه‌سازی‌ها اجازه نداد تا طعم خوش پیروزی را احساس کنیم.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته، علیرضا سمندر در جریان نشست با روسای هیات کاراته استانهای مختلف که در سالن همایش آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است، اظهار کرد: با تلاش و کار گروهی توانستیم در مسابقات آسیایی امارات و در رده سنی بزرگسالان با اقتدار ژاپن را شکست داده و به عنوان قهرمانی دست یابیم اما برخی از حاشیه سازی ها سبب شد تا طعم قهرمانی را نچشیم.

وی ادامه داد: ما برنامه های مختلفی برای به اوج رساندن این رشته داریم اما ابتدا باید تمام خانواده کاراته در کنار هم باشند تا بتوانیم به اهدفمان دست یابیم.

رئیس فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حساب ویژه ای برای مدال آوری کاراته کاهای ایران در بازیهای آسیایی اینچئون باز کرده است، گفت: از 8 نماینده ای که در اینچئون داریم وعده کسب 3 الی 4 مدال طلا را داده ایم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته اگر مدالها تقسیم نشود توان ما بسیار بالاتر است و طلاهای بیشتری خواهیم گرفت اما می دانم که اجازه نخواهند داد ایران بیش از تعداد مشخصی به مدال طلا دست یابد.

وی با اشاره به برنامه های تیم ملی کاراته ایران در سال آینده اظهار داشت: اوایل فروردین ماه کمپ مشترکی با حضور 6 کشور برتر جهان در ترکیه برگزار می شود که در جریان سفر ما به پرتغال از تیم ملی ایران نیز برای حضور در این کمپ دعوت شد.بسیار مفتخرم از اینکه اعلام کنم حسین روحانی به عنوان یکی از مدرسین این کمپ حضور خواهد داشت.

وی در ادامه صحبت های خود یادآور شد: همچنین رقابت های جام بوسفور 17 و 18 فروردین ماه در ترکیه انجام خواهد شد که کاراته کاهای ایران در این رقابت شرکت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران برای موفقیت در بازیهای آسیایی و همچنین قهرمانی جهان نیاز به حضور در تورنمنت های بین المللی دارد، اظهار کرد: معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش قول مساعد داد تا هزینه اعزام تیم ایران به دو مرحله لیگ جهانی از طریق وزارتخانه تامین شود.

سمندر در مورد دیدار با رئیس فدراسیون جهانی در پرتغال گفت: "آنتونیو اسپینوز" نگاه ویژه ای به کاراته ایران دارد و این مسئله را بارها اثبات کرده است. در پرتغال من و آشوری جلسه دو ساعته ای با ایشان داشتیم و کتابچه وزارت ورزش که نوع پوشش مصوبه بانوان ورزشکار ایران در آن وجود داشته است را به اسپینوز نشان داده و توضیحات کامل را ارائه کردیم.

رئیس فدراسیون کاراته ایران اینگونه ادامه داد: اسپینوز به ما قول همکاری مساعد داد و قرار شد تا از رئیس فدراسیون آسیایی بخواهد تا با ما همکاری کند. گمان می کنم مشکل خاصی وجود نداشته باشد و به زودی به اهدافمان در خصوص حضور بانوان محجبه در میادین بین المللی دست یابیم.

وی افزود: حضور بانوان محجبه کاراته کای ایران در مسابقات مختلف و کسب مدال های زرین برای ما افتخار بزرگی است و یقین داریم این موفقیت ها در اینچئون نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان در خصوص ایجاد تغییرات در بخش بانوان فدراسیون عنوان کرد: خانم امینی بدون حاشیه زحمات زیادی را متحمل شد و باید از او تشکر کنم و بسیار خوشحالم از روزی که خانم شاهمحمدی منصوب شده است مربیان و ورزشکاران بخش بانوان از این مسئله ابراز رضایت می کنند.

ابراهیم زاده: جامعه کاراته کشور، دستان ناپاک و اندیشه‌های منفعت‌طلب را بخوبی شناخته است

ابراهیم زاده: جامعه کاراته کشور، دستان ناپاک و اندیشه‌های منفعت‌طلب را بخوبی شناخته است
مربی تیم کاراته آذرخودروی نوین گفت: دستان ناپاک و دسیسه‌گر که چندی پیش با توافقات پنهانی در پی حذف نام "سعید احمدی" از دفتر کاراته این مرز و بوم بودند، اکنون در اندیشه حذف نام "امیر مهدیزاده" از صحنه کاراته کشور هستند.
وی با انتقاد از شیوه اطلاع رسانی غیرمنصفانه و جهت‌دار برخی رسانه‌ها در خصوص رقابتهای سوپرلیگ کاراته کشور، افزود: امیر مهدیزاده، قهرمان کاراته جهان در دور رفت پیکارهای سوپرلیگ بر اثر یک غافلگیری در مبارزه با "محمد شهریاری" نتیجه مسابقه را با حساب 2 بر یک واگذار کرد و این مطلب با آب و تاب فراوان در برخی از رسانه‌ها منعکس شد اما هیچیک از آنها در گزارش خود از هفته سوم دور برگشت سوپرلیگ به این مطلب اشاره نکردند که اینبار مهدیزاده همان حریف را قاطعانه شکست داد. از طرفی این رسانه‌ها قهرمان جهان را به خاطر باخت یک بر صفری که این هفته در برابر هامون درفشی پور متحمل شد، مورد حمله قرار داده و او را کاراته‌کایی خواندند که این روزها تنها عنوان قهرمانی جهان را یدک میکشد و حتی با ارائه آمار غلط و اغراق‌آمیز، عنوان کردند که مهدیزاده در سال جاری چندین بار در مسابقات سوپرلیگ نتیجه را به حریفان واگذار کرده در حالی که میدانیم او صرفاً در 2 مسابقه شکست خورده است.

مربی تیم آذرخودرو ادامه داد: کسانی که باخت یک بر صفر قهرمان جهان را دستاویزی برای تخریب او قرار میدهند، چرا اشاره‌ای به این مطلب ندارند که مهدیزاده کمتر از یکماه قبل، همین حریف (هامون درفشی پور) را با نتیجه 2 بر صفر شکست داده بود؟ چگونه است که کوچکترین شکست مهدیزاده را با قوی‌ترین بلندگوها اعلام میکنند اما از شکستهای پی در پی سایر ملی‌پوشان هیچ مطلبی بازگو نمیشود؟ آیا این نشانه‌ای واضح و دلیلی محکم بر مغرضانه و جهت‌دار بودن این اخبار نیست؟ چرا از موفقیتهای اعضای تیم آذرخودرو در برابر ملی‌پوشان تیم دانشگاه آزاد سخنی به میان نمی‌آورند اما شکستهای ما را با صدای بلند فریاد میزنند؟ مگر "بهمن عسگری" ملی پوش کاراته ایران در برابر "ابراهیم حسن‌بیگی" شکست نخورد؟ مگر "مجید حسنی نیا" که مدال طلای رقابتهای آسیایی امارات را در کارنامه دارد، مغلوب "محمد شایگان" نشد؟ پس چرا از کنار شکستهای این ملی‌پوشان و پیروزیهای ما به سادگی عبور میکنند؟ چرا نمیگویند در مسابقه دور رفت که بین شایگان و حسنی نیا برگزار شد، مسئول ثبت امتیازات، یکی از امتیازهای شایگان را به اشتباه به نام حسنی نیا ثبت کرد و همین مطلب باعث شد که نماینده آذرخودرو بازی را واگذار کند؟ چرا نمیگویند "سامان حیدری" موفق شد پیمان سلطانیان را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد در حالی که سلطانیان در هفته های قبل موفق به شکست ذبیح‌الله پورشیب، یکی از پرافتخارترین سنگین وزنهای کاراته ایران و آسیا شده بود؟

مربی تیم کاراته آذرخودروی نوین قم با تأکید بر اینکه انتشار اخبار غیرمنصفانه و جهت‌دار، باعث بی اعتبار شدن خبرنگار و خبرگزاری مربوطه میشود، تصریح کرد: از خبرنگاران محترم انتظار میرود که فریب عده‌ای سودجو و منفعت طلب را نخورده و خود را دستآویز اهداف و مقاصد شوم آنها قرار ندهند چرا که با این کار به اعتبار خود و خبرگزاری مربوطه لطمه میزنند. جامعه کاراته کشور هوشیارانه اخبار کاراته را پیگیری میکنند و به خوبی غرض ورزی‌ها را تشخیص میدهند. آنها به خوبی میدانند که این حرکتهای ناپاک رسانه‌ای را چه کسی کارگردانی میکند. شخصی غیر کارشناس و غیرفنی که مدتها خود را در لباس کارشناس به جامعه کاراته تحمیل کرده بود و امروز دستش برای همگان رو شده و لذا ترجیح میدهد خود را در پشت چهره سایر خبرگزاریها پنهان کرده و اخبار سراسر کذب و جهت‌دار خود را که تأمین کننده منافع شخصی‌أش میباشد، منتشر سازد. شخصی که از آیه شریفه  "و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین" و داستان سعید احمدی درس عبرت نگرفته و اکنون نبازمند یاداوری آیه شریفه "إِنَّ اللّهَ بِـما تَـعمَلونَ بَـصیـر" است تا بداند که خداوند متعال حاضر و ناظر بر اعمال ماست و به آنچه انجام میدهیم بیناست و لذا باید روزی در محضر الهی حاضر شده و پاسخگوی ضرباتی باشیم که ناجوانمردانه بر روح و عواطف قهرمانان و جوانان این مرز و بوم وارد ساختیم آنهم صرفاً برای نیل به اهداف پست و فرومایه دنیوی. 

کریمی: مردان آذرخودرو تسلیم کم لطفی ها نخواهند شد

کریمی: مردان آذرخودرو تسلیم کم لطفی ها نخواهند شد
سرپرست تیم کاراته آذرخودروی نوین گفت: علیرغم تمام سمپاشی‌های رسانه‌ای و تبلیغات منفی و غیرعادلانه، مردان آذرخودرو با قدرت به کار خود ادامه میدهند و قضاوت درباره اخبار و مطالب منتشر شده پیرامون تیم آذرخودرونوین را به افکار عمومی واگذار میکنند.
"مهدی کریمی" سرپرست تیم آذرخودرو با انتقاد از برخی رسانه‌ها به خاطر انتشار آنچه که او "اخبار غیر واقعی و جهت‌دار" خواند، اظهار داشت: پس از غیبت غیرموجه تیم پایتخت در دور رفت رقابتهای سوپرلیگ کاراته و إعمال قانون در مورد این تیم، برخی رسانه‌ها عنوان کردند که مردان آذرخودرو توانایی رویارویی با این تیم را نداشتند و بنابراین تمام تلاش خود را بکار بستند تا بازی را در خارج از تاتامی برنده شوند. امروز آن دوستان کجا هستند تا خبر پیروزی آذرخودروی نوین را در مصاف با تیم پایتخت، آنهم با نتیجه قاطع 22 بر 6 بازتاب دهند؟

وی در گفتگو با "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" ادامه داد: در هفته دوم از دور برگشت رقابتهای سوپرلیگ، بدلیل لغو پروازهای شیراز، از حضور در سالن مسابقات بازماندیم و این در حالی بود که تا پاسی از شب در فرودگاه حضور داشتیم و در انتظار پرواز بودیم. متأسفانه مسئولین مربوطه از همان ابتدا اعلام نکردند که پرواز انجام نخواهد شد بلکه گفتند پرواز به شیراز با تأخیر همراه خواهد بود و همین مسئله باعث شد تا دیروقت در انتظار پرواز باشیم. حال از دوستانی که مدعی هستند ما میتوانستیم پس از مراجعت از فرودگاه، خود را به هر ترتیب به شیراز برسانیم، باید پرسید که آیا شما قادرید در ساعت 12 نیمه شب با اتوبوس از تهران حرکت کرده و ساعت 8 صبح در سالن مسابقات در شیراز حاضر باشید؟ سازمان لیگ تمامی مستندات ما را با دقت بررسی کرد و سپس رأی به برگزاری بازی معوقه داد. این یک فرآیند کاملاً قانونی بود که متأسفانه دستاویز تبلیغات منفی و جهت‌دار برخی آقایان قرار گرفت.

سرپرست تیم کاراته آذرخودرو با اشاره به اینکه این تیم بزرگترین لطمه را بابت این غیبت متحمل شد، اذعان داشت: در این هفته مجبور بودیم 5 بازی سنگین را برگزار کنیم که این مطلب باعث شد اعضای تیم به شدت خسته و برخی هم مصدوم شوند. در بازی مقابل تیم دانشگاه "سعید علیپور" را به خاطر مصدومیت شدید در بازیهای قبلی، به اجبار از ترکیب تیم کنار گذاشتیم و این در حالیست که اگر علیپور سالم بود و به میدان میرفت، شانس بیشتری جهت کسب پیروزی داشتیم. از طرفی هادی داودآبادی هم در مبارزه قبلی به شدت از ناحیه صورت مصدوم شده بود و با دندانهای شکسته در برابر نماینده تیم دانشگاه آزاد قرار گرفت که البته در چنین شرایطی قطعا نمیتوانست نمایش قابل قبولی داشته باشد. پنجشنبه هفته گذشته، آذرخودرو پس از سه مبارزه سنگین با سایر تیمها، در نهایت مقابل تیم دانشگاه آزادی قرار گرفت که نفراتش سرحال و تازه نفس بودند و این مطلب میتواند به عنوان یکی از دلایل شکست تیم آذرخودرو در برابر دانشگاه آزاد بشمار آید.
لذا با توجه به توضیحات ارائه شده، بسیار عجیب است که برخی آقایان در مصاحبه های خود عنوان میکنند که آذرخودرو تمایلی برای حضور در شیراز نداشت!