انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان
انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان

انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان

http://shitoryuhayashi.blogsky.com

شهپری: در کاتا تمام کشورها رقیب جدی محسوب می‌شوند


کاراته بانوان باکو

کاتارو جوان تیم ملی بانوان کشور با اشاره به حضور اجباری در اردوهای تیم ملی در تهران گفت: با توجه به اینکه بازیکنان و مربی تیم ما در اصفهان هستند، ای کاش اجباری برای حضور در اردوها نبود، چرا که به نوعی بازدهی زیادی ندارد.

یگانه شهپری در گفت وگو با  ایسنا، اظهار کرد: امسال برای مسابقات جهانی که در اسپانیا برگزار می‌شود ۳ دوره انتخابی داشتیم و در تمام دوره‌ها با اختلاف تیم برتر بودیم. در حال حاضر تمرینات خوب وفشرده ای را زیر نظر یکی از مربیان اصفهانی تیم ملی (استاد روان خواه) در اصفهان سپری می‌کنیم. تمرینات ما هر روز و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

 


وی ادامه داد: البته در تهران نیز اردو برگزار می‌شود و فدراسیون حضور در اردوها را اجبار کرده است، اما ای کاش برای افرادی همانند ما که مربی تیم در شهر خودشان هست این اجبار را تا اردوهای نهایی بر می‌داشتند. چرا که فکر می‌کنم همان بازدهی که در تهران داریم شاید بیشتر در اصفهان با شرایط و آرامش بیشتر داشته باشیم.

دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی در خصوص رقبای اصلی ایران در رقابت‌های اسپانیا گفت: در طول ۳ سالی که به عضویت تیم ملی درآمده‌ام این اولین تجربه من همراه تیم ملی در مسابقات جهانی است. تا کنون دو اعزام در بخش انفرادی در مسابقات آسیایی داشتم که یک مدال برنز کسب کردم. در کاتا تمامی کشورهای آسیایی و حتی اروپایی رقیب جدی محسوب می‌شوند و در سطح بسیار بالایی هستند. البته اگر ژاپن تیم اعزام کند از همه جدی‌تر است که تا کنون این کشور در رده‌های پایه تیم به مسابقات اعزام نکرده است.

وی افزود: سطح کاراته در ایران بسیار بالا است و علاقه مندان زیادی هم دارد، اما همانند کمیته به آن توجه نمی‌شود. البته سالهای گذشته در لیگ برتر مسابقات در دو بخش کاتا و کمیته برگزار می‌شد و امتیازات هر دو در نتیجه و جایگاه نهایی تیم‌ها تأثیر داشت، اما الان این مساله فرق کرده و مسابقات کاتا و کمیته به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

شهپری در خصوص وضعیت لیگ برتر نیز اظهار کرد: امسال به همراه تیم هیئت استان اصفهان در لیگ برتر هستیم و وضعیت خوبی داریم. البته صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت دوباره سپاهان به لیگ برتر کاراته شنیده‌ایم که در صورت محقق شدن این مساله یک اتفاق بسیار خوب و مثبت خواهد بود. سپاهان یکی از تیم‌های با سابقه و مدعی در لیگ برتر کاراته بانوان بوده که طی سالهای اخیر بنا به دلایل نامعلومی از لیگ کنار کشیدند، امیدوارم دوباره شرایط حضور این باشگاه در لیگ مهیا شود و بتوانیم با نام این باشگاه در لیگ شرکت کنیم. حضور باشگاه های صاحب نام و قدرتمندی چون سپاهان و ذوب آهن از یک سو اعتبار زیادی به لیگ می‌دهد و از سوی دیگر با عضویت بازیکنان خوب در این تیم‌ها رقابت و انگیزه بازیکنان نیز بالا می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.