انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان
انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان

انجمن شیتوریوهایاشی ها کاراته استان گیلان

http://shitoryuhayashi.blogsky.com

حسن روحانی در مسابقات کاراته جایزه بزرگ ترکیه


سرمربی تیم ملی کاراته رده های پایه از حضور کاراته کاهای کشورمان در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه خبر داد.

به گزارش جام نیوز، در مورد وضعیت تیم های ملی رده پایه کاراته بیان کرد: تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان به منظور کسب آمادگی بیشتر آخر شهریورماه با ترکیب کامل در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه حاضر می شود. این رقابت ها فرصت بسیار مناسب است تا عملکرد ملی پوشان مورد ارزیابی قرار گیرد.

 


 

او افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی در روزهای گذشته برگزار شد و نفرات اول و دوم هر وزن به اردوی تیم دعوت شدند.نفرات دوم هر وزن برای اینکه بتوانند تمرین بیشتری داشته باشند و در صورت نیاز جایگزین نفرات اول شوند به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

سرمربی تیم ملی کاراته تصریح کرد: ترکیب تیم ملی نوجوانان و جوانان در یک و دو وزن نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا تغییر کرده است اما نود در صد همان ملی پوشان حاضر در رقابت های آسیایی هستند.

 

احتمال تغییر در ترکیب تیم ملی وجود دارد

روحانی ادامه داد: در صورتی که در مدت زمان اردو، نفرات اول هر وزن افت کنند یا کم کاری در انجام تمرینات شان را داشته باشند نفرات دوم به سرعت جایگزین می شوند در نتیجه احتمال تغییر در ترکیب تیم ملی وجود دارد تا با نفرات آماده راهی رقابت های جهانی شویم.

او عنوان کرد: مهمترین مسابقاتی که در پیش داریم رقابت های قهرمانی جهان در است که چهارم تا هفتم آبان ماه به میزبانی اسپانیا برگزار می شود چرا که با المپیکی شدن این رشته به طور حتم کشورهای زیادی در این مسابقه شرکت می کنند و سطح فنی این رقابت ها بسیار بالا خواهد بود.

 

روحانی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر کشورها بر روی کاراته سرمایه گذاری کردند تا بتوانند سهمیه المپیک 2020 توکیو را بدست آورند. در نتیجه کیفیت مسابقات افزایش می یابد.

او افزود: تیم ملی ایران سابقه درخشانی در مسابقات جهانی دارد و به جز دو دوره اخیر که تنها یک مدال طلا گرفتیم و دوره قبل به چهار مدال برنز بسنده کردیم در دیگر ادوار نتایج درخشانی را رقم زدیم.

 

کرسی جهانی در در داوری رقابت ها تاثیر دارد

سرمربی تیم ملی کاراته در مورد داوری و تاثیر آن در رقابت ها جهانی و بین المللی گفت: یکی از مهمترین فاکتور ها در این مورد داشتن یک کرسی در فدراسیون جهانی کاراته است تا بتوانیم از حق مان دفاع کنیم.خوشبختانه سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون توانسته ارتباط خوبی با شورای داوران جهان برقرار کند که این امر می تواند به تیم ملی کمک زیادی کند.

او در ادامه اظهار داشت: ارتباط خوب داوری ایران با داوران بین المللی باعث می شود که حق ملی پوشان در رقابت ها کمتر ضایع شود و دیگر شاهد ناداوری برای کاراته کاهای ایران در میادین جهانی نباشیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه و نیز رقابت های جهانی اسپانیا بتوانیم نتایج درخشانی را برای کاراته ایران رقم بزنیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.